Закон Республики Беларусь «Об обращениях граждан и юридических лиц»
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" электронны зварот выкладаецца на беларускай ці рускай мовах.
Электронны зварот падаецца шляхам размяшчэння яго ў спецыяльнай рубрыцы ”Электронны зварот“ на афіцыйным сайце Віцебскага абласнога выканаўчага камітэта.
Электронныя звароты, якія паступілі ў Віцебскі абласны выканаўчы камітэт, разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў.
Электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:
- выкладацца на беларускай ці рускай мове;
- звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Не дапушчаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў ці выразаў.
Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікоў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, што пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
Да электроннага звароту могуць быць прымацаваны дадатковыя дакументы і (ці) звесткі (дакументы, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўнікоў заяўнікоў, дакументы пра вынікі папярэдняга разгляду зваротаў і іншыя дакументы і (ці) звесткі, неабходныя для рашэння пытанняў, выкладзеных у звароце).
Пры гэтым такія дакументы і (ці) звесткі неабходна прадстаўляць у форме файлаў у фарматах: PortableDocumentFormat/A (PDF/A), OfficeOpenXML (DOCX), двайны фармат з разметкай (DOC), RichTextFormat (RTF), тэкставы файл (ТХТ), OpenDocumentFormat (ODT), фармат архівавання і сціску дадзеных (ZIP, RAR), PortableNetworkGraphics (PNG), TaggedImageFileFormat (TIFF), JointPhotographExpertsGroup (JPEG), JointPhotographGroup (JPG).
Зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці.
Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.
Абскарджанне адказаў на звароты
Адказ арганізацыі на зварот ці рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйшую арганізацыю.
Адказ арганізацыі на зварот ці рашэнне пра пакіданне звароту без разгляду па істоце пасля абскарджання ў вышэйшую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Адказ на скаргу ў вышэйшую арганізацыю можа быць абскарджаны ў суд, калі пры разглядзе гэтай скаргі прынята новае рашэнне, якое адносіцца да кампетэнцыі адпаведнай вышэйшай арганізацыі.
Адказ на зварот ці рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, не маючай вышэйшай арганізацыі, а таксама індывідуальнага прадпрымальніка, могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
У выпадку, калі электронныя звароты, якія паступаюць, аналагічнага зместу ад розных заяўнікоў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальным камп’ютарным сеціве Інтэрнэт без накіравання адказаў заяўнікам.
Для зваротаў юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў